torsdag 5 mars 2015

Att nå sina målsättningar

Hej! Har haft en jättelång bloggpaus och tänkt att jag nu ska börja på igen. Ska berätta lite om träningen, var tanken. Kan säga att det känns väldigt bra nu. Har fått en rutin i tränandet och det har rent av blivit en del av min vardag. Tränar från 5-7 ggr i veckan. Både styrka och cardio.
Jag har lagt upp två mål till sommaren: 1. - 15 kg i vikt & 2. Orka springa 10 km i sträck ! 
Jag har gått ner 9 kg nu sedan 1 december och i måndags tog jag rekordet och sprang 5,3 km i sträck, så jag känner mej väldigt nöjd hittils! Känns jättebra när jag lyckas och går framåt, det sporrar verkligen en till att fortsätta att träna hårdare!




                            ( en av favoriträtterna: potatis, kyckling, balsamico, spenat, pesto)

Kosten har jag ju också ändrat om. Försöker att äta mindre portioner, vilket jag också har lyckats med. Kalorisnålt, sockerfritt och mjölfritt. Endast färskvaror. Inget rött kött. Har också tränat på att lyckas hålla mej mätt längre tid, alltså att hålla längre tider mellan måltiderna. Tidigare åt jag med 3 timmars mellanrum, men nu efter 4 månader orkar jag hålla mej i t.o.m 6 timmar. Och tänk hörni, jag som bokstavligen hatade gröt förut äter det nu varje morgon :)

Har kostaterat att jag känner mej så mycket piggar nu, än vad jag gjorde för ett år sedan. I dagens läge går jag till gymmet istället för att ta en powernap när jag är trött, det ger mej dubbelt så mycket energi. Orkar bättre med skolan, praktik och humöret är bättre!
Nu ska jag skriva skolarbete och efteråt cykla till gymmet för ett armpass ;) Ha de gött :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar