onsdag 27 maj 2015

Formframgång och hundägare

Hejhopp! Länge sen sist. Men vet ni vad? Äntligen är skolterminen slut och jag har flyttat till Jakobstad för 3 månader för att jobba! Det här skolåret har verkligen varit krävande. Men mycket har man lärt sig och praktikerna har gett mig så mycket! Tycker också jag har hunnit med mycket annat förutom skola, träning och jobb. En sak jag har velat ha mera tid för är vänner och familj, men har ändå hunnit träffa alla nu som då och i sommar har jag större chans när nästa alla nära och kära är på samma ort!

Annars träningen.. Oj vad nöjd jag är. Har kommit till en helt annan nivå. Ligger nu på - 13,4 kg och konditionen är betydligt bättre.  Rekordet med löpningen för mig har varit 7,2 km på 42 min. Ingenting är tungt längre, känns de nästan som, haha, men iallafall, jag använder nu 3 gånger så tunga vikter än när jag började träna i vintras.



Körde hemmaträning idag pga vädret. Crosstrainer 30 min (=12,5 km) & magövningar

Såå jag måste säga faktiskt att jag är sååå stolt att jag orkat kämpa och släpat mej alla dessa gånger till gymmet. Lämnade faktiskt in mitt gymkort till WSC ladies & spa igår, jag beviljades uppehåll under sommaren, så nu återstår att se vilket gym jag ska välja under dessa 3 månader. Står mellan Easyfit/Fitness Club. Iallafall var jag tvungen att dra trippelpass igår på gymmet. Cardio, benpass och armpass. Kändes bra efteråt och önskade personalen en trevlig sommar.

Sedan till den andra nyheten. Blev plötsligt hundägare. Zelma heter hon, och är en mix av fox terrier och pudel. Världens sötaste som jag valde att ta hand om när hon skickades bort från sitt tredje hem. Har länge velat ha hund, men har tyckt att det varit för dyrt. Men tyckte så synd om henne att jag inte kunde låta bli att säga ja, när mamma frågade om jag vill ta emot om hennes väninnas hund. Det märks dock att hon har bytt ägare många gånger eftersom hon var väldigt olärd i början. Jag tränar inlärning med henne varje dag och hon blir bara duktigare och duktigare.

Här leker Zelma med sin kompis Iza som är en fjärlishund.

På dagens eftermiddags promenad.

2 kommentarer:

  1. Oj vad fint av dig att ta Zelma! :) Hon får skälla sig lycklig! Och vilken framgång med träningen, så strongt jobbat! Du fixar ju vadsomhelst! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon e en underbar hund, ångrar inte att jag tog henne :) Oj tack ska du ha! :) Lycka till åt er med lillen :)

      Radera