måndag 24 november 2014

Ny vecka - nya möjligheter


Så skönt med måndag! Som ordspråket löper : Ny vecka, nya möjligheter. Blev 5 dagars träning förra veckan, innehållande styrka x 4 och cardio x 4. Tufft var det eftersom det blev ingen vila emellan, utan träning ons-sön. Känns iaf bra att jag på så sätt har krafter ändå för nya veckan! Älskar verkligen den energi träningen ger!

Ändrade om kosten min helt i fredags och ska fr.o.m nu äta väldigt kalorifattigt. Mina måltider är nu alltså kalorifattiga men rika på proteiner och innehålelr också fett av den nyttiga sorten (omättat). Mycket grönsaker och rotfrukter för att få i mycket vitaminer också. Har slopat mjölkprodukter i stort sett också (inte helt för att ändå få i mej kalcium) och även slutat äta bröd, äter endast riskakor.

Några av de råvaror jag väljer:

  • ägg
  • keso
  • tonfisk, sardiner
  • bönor
  • kyckling
  • lax
  • kvarg
  • lätt surmjölk
  • gurka, tomat, sallad
  • morot, kål, sötpotatis
  • avokado
  • blodgrape, äppel, päron, bär, citron
  • havregyn
  • vitlök, chili
Har ändrat om kosten nu för att få snabbar resultat av träningen. Känns bra hittlis, men ännu har inte kroppen vant sig med de få kalorier den får i sig. Trappar ner steg för steg, sen kommer jag också att ha de så kallade "cheat meals", men hur ofta vet jag ännu inte. En gång i veckan/en gång varannan vecka? Återstår att se. Är nu inne på 4:e dagen av min diet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar