tisdag 29 december 2015

Min praktik och Jul

Hejsan! Blivit ett tag sen sist jag bloggade, brukar ju lätt bli så. Har nu gjort klar min hemvårdspraktik. Trivdes jättebra. Var nog en av de lugnare praktikerna jag haft, men det var till lika väldigt skönt och man hann på så sätt vila upp sig. Samtidigt som jag hade praktiken fick kroppen vila upp sig. På ett sätt blir det att man kopplar av nu när jag bor hemma, eftersom man har mindre att ha ansvar för när man inte har en lägenhet att hålla i skick. Nu är jag dessutom ledig från skolan framtill 13.1 så jag jobbar nu som bäst på Sjukhuset här i Jakobstad som vikarie. 4-5 skift i veckan.

Min Jul har varit riktigt skön också. Julafton tillbringades hemma med familjen. Började morgonen med en dunderfrukost och sedan blev det långpromenad i skogen med Zelma. Sedan mat, besök till gravgården, kalle Anka, mera mat, julklappsutdelning osv. På juldagen blev det traditionell julmiddag hos mommos bror och sedan utgång med vänner till Stadshotellet.



Sen fortsätter jag med tränandet. Blir 3-4 ggr gym i veckan. Men nu har jag lagt upp schema riktigt. Har olika övningar på skilda dagar, men kör samma övningar varje vecka. Ökar därefter på vikterna för varje vecka. Snabba resultat syns och jag känner mej såååå peppad att bygga mera muskler. Armarna och ryggen är de muskelgrupper förändringen syns bäst på.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar