fredag 20 november 2015

Hej på dej fredag!

Godmorgon på er! Nu är jag hemma i Jakobstad. Flyttade hit igår. Känns riktigt skönt att vara här faktiskt. Har varit vaken sedan kl 06 i morse, Robin for iväg till jobbet och jag skulle med Zelma till veterinären. Misstänkte att hon hade UVI, men det visade sig att hon var frisk :) Har annars tagit en riktigt lung morgon. Kolla nyheterna medans jag druckit morgonkaffet och sen en promenad med Z.

Idag blir det jobb från 14-21. Ska blir kul att hälsa på på jobbet. Avdelningen ska ju läggas ner efter nyår så får se om de har börjat minska på patienter redan. 
Har annars försökt stressa mindre nu och försöker även säga nej till att göra saker som skapar stress. Inte så lätt kan jag säga men det går bara man försöker. Extra systolierna känner jag nog av nu som då, oftast mot kvällen kan det komma en slags brännande känsla i bröstet. Men jag följer med hela tiden för att få fram lite vad som triggar pulsen. Det blir att ta en dag i taget och skriva dagbok. Att träna fortsätter jag nog med och det tyckte läkaren också att jag ska göra, men löpningen tar jag nog en paus från en tid framöver.


Ha en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar