onsdag 11 november 2015

Hur går det med träningen?


Hej! Oj va läng sen jag bloggade, tänkt de var på tiden att skriva ett inlägg. Började kolla igenom bilder från när jag började träna, då jag tränade för att få en förändring med min kropp och livsstil, en hälsosam vardag helt enkelt var vad jag strävade efter. Det är alltid kul att ta en blick tillbaka, för att se att jag faktiskt har något att vara stolt över. Nu har jag en period när träningen kanske inte alltid känns så roligt. Eller...träning är ju nog oftast roligt för mej och en sätt att ladda om och få mera krafter. Däremot känns det som jag inte har något mål, vilket ibland gör att jag inte satsar så mycket.Vikten har jag hållit, så ligger mer eller mindre på 65 kg hela tiden. Har alltså gått ner 16 kg i vikt sedan jag började träna och äta annorlunda i december 2014.

I somras nådde jag toppen på min löpning, och sprang hela 11 km. Nu har jag inte samma motivation att springa så mitt mål att springa halvmaraton nästa sommar slopade jag för någon månad sedan. Men kanske löpningsglädjen kommer tillbaka en kär dag? Styrketräning är det som jag kör mest med nu. Varvat med cardio nu som då, oftast i form av löpning. Försöker träna 3 ggr i veckan, minst! Sedan promenerar jag ju mycket i skogen och terrängen med hunden, minst 1 timme/dag.


 Bild från Juli till vänster och till höger November. Samma vikt, men tycker det syns kanske liiite lite mera muskler nu än i somras, iaf mindre fett.




Trivs nog själv mera i min kropp när den är kraftigare, fast än är musklerna rätt små. I somras var jag ju mera slank, som ett resultat från löpningen. Så det blir nog att småningom bygga upp nåt slags träningsprogram tror jag, innehållande mera styrketräning. Bara orken skulle finnas. Känns i nuläget som att skolan slukar mest av tiden och det är nog studierna jag prioriterar mest nu.





Får så mycket mera ut av denna hälsosamma livsstil jag valt att välja! Å bantar ju inte längre utan äter bara hälsosamt och nu och då unnar jag mej något gott, som t.ex på helgerna. Måtta med allt :)


Jappjapp de va lite om dee då :) Ha en fortsatt bra vecka allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar