torsdag 23 oktober 2014

Tallinn

Länge sen sist jag skrev här. Kan nog bara säga att jag inte har haft lust att skriva. Mycket med skolstarten och har verkligen lagt ner 100 % på allt skolarbete nu, men värsta skolstressen är över, för ett tag iallafall. Min vardag har i princip de 3 senaste månaderna bestått av skola, träning, matlagning och den tid som funnits över har jag spenderat med Robin/vänner/familj.

Hade höstlov förra veckan, vilket var riktigt skönt. Var hemma i jeppis i 5 dagar, passade då på att träffa alla. Mamma, pappa, syskonen, Elin, Tilda, Lina m.fl. Hade ett projektarbete som skulle skrivas klart under lovet som vi fick färdigt på torsdagkväll, av 30 timmar/person fick vi ner hela 48 sidor. Lärorikt men tufft projekt, med kirurgi som huvudämne. Hann vara helt ledig tors-sön.

Jag och Robin hade beställt resa till Tallinn några veckor innan. Fre-sön i Tallinn, Oravaistrafik ordnade resan och jag kan säga att vi båda var riktigt nöjda. I resan ingick bussresa till och från tallinn, färja båda vägarna samt två nätter på Sokos hotel Viru, Förmånligt pris och en stor fördel att ha tillgång till privat chaufför under hela veckoslutet där. Program fanns att följa, som t.ex shoppingtur i köpcentrumet Rocca al Mare som låg en bit från hotellet. Utöver besöket dit så gick vi nog runt mest på egen hand i staden. På lördagen var vädret på topp, lite småkyligt men mycket sol. Då passade vi på att gå runt i fina gamla stan. Kameran hängde också med!


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar