måndag 18 januari 2016

Vår fina vinter och dagens fynd

Alltså hur fint har vi inte det nu här i Finland? Jag verkligen älskar vädret, även om det ibland är för kallt för att fara på långpromenad med hunden och elräkningen flyger i taget. Men det är verkligen skönt att för en gång skull få ha en ordentlig vinter! Hellre för många grader på minus än plusgrader, slask och mörkt utomhus. Nu när det också är ljusare ute med all snö, så blir man ju mycket piggar. Många solskensdagar har vi dessutom haft. Det blir en bra sommar då med andra ord om man utgår ifrån ordspråket "Så många solskens dagar under vinter, så många solskensveckor under sommaren".

Vecka 8 åker vi ett gäng till Äkäslompolo, ser verkligen fram emot att bo en vecka i en stuga ute i skogen och vara ute i naturen hela dagarna. Där ska vi åka slalom, skida, gå på skogspromenader med hunden, bada bastu och badtunna och förstås bara njuta av att vara lediga :)


I dag fyndade jag förresten på loppis. Har redan köpt två vinterjackor den här vintern. En kortare dunjacka som jag använder till vardags och så en slalomjacka, som jag använder som fritidsjacka, Men nu hittade jag en begagnad i princip oanvänd beige längre jacka på en loppissida på facebook. Idag mötte jag upp hon som hade den till salu och provade den. Den satt perfekt så jag slog till och köpte. Perfekt vardagsjacka för endast 20 euro! Sen gick jag in till loppis Eva & Adam en sväng och där hittade jag en söt stickad tröja åt Zelma, för ynka 5 euro :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar